donderdag 11 oktober 2012

Maybelline Dream Fresh BB cream

Jullie hebben vast wel gehoord van het nieuwe 'wondertje' in Beauty wereld, BB cream. Maar wat is BB cream nou eigenlijk? BB is een afkorting voor blemisch balm of beauty balm. Het is gemaakt in Oost- en Zuid-AziĆ« en is nog niet zo heel lang bekent in de westerse wereld. Steeds meer merken brengen hun BB cream uit die net weer wat beter of specialer moet zijn als die anderen.
Maybelline heeft ook hun BB cream uitgebracht. In Amerika is hij er al wel een tijdje, maar hij is pas net in Nederland gekomen. Ik wilde hem gelijk kopen!

Deze creme belooft 8 dingen te doen:
- Geeft je een natuurlijke glans
- Complimenteert je huidskleur
- Bevat SPF 30
- Hydrateert de hele dag door
- Vervaagt imperfecties
- Is olie vrij
- Oogt glad
- Voelt fris
Hij voldoet niet aan alle 8 dingen, maar zoiets kan je ook niet verwachten. Bijna elk product belooft dingen die niet waar zijn.
Hij geeft je wel een lichte glans, maar of hij je huidskleur complimenteert? Hij doet niet iets speciaals. Hij hydrateert voor mijn huid type goed. (Ik heb een normale huid) Mensen die een droge huid hebben kunnen hier het best een dagcreme onder aanbrengen. Het enige nadeel is dat deze BB cream niet zo geschikt is voor mensen met een gecombineerde tot vettige huid, want aan het einde van de dag zal je T-zone behoorlijk glimmen.
Als je acne hebt zal deze niet goed dekken. BB creams zijn niet echt bedoelt voor mensen met veel puisten of mensen die veel dekking willen. BB creams zullen puisten een beetje camoufleren, maar niet helemaal. Ze geven een lichte dekking.
Ik vind niet dat je huid glad lijkt, want je kan de puistjes nog steeds een beetje zien. Je voelt hem niet echt op je huid zitten, het voelt gelukkig niet als een dikke laag foundation.
 Maybelline heeft hun BB cream in 4 kleuren uitgebracht: Light, Medium, Dark en Universal glow. Ik heb hem in 'Light', opzich is deze kleur nog niet zo heel licht.
De verpakking vind ik heel mooi, hij heeft een overloop van wit naar huidskleur. De roze letters vind ik goed bij het witte passen.

De Maybelline Dream Fresh BB cream kan je kopen bij Etos en Kruidvat voor €10,- , maar omdat het nieuw is in Nederland kan je hem halen met €2,- korting.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten