woensdag 17 oktober 2012

Hoe ik mijn nagels verzorg

Dunne nagels, dikke nagels, sterke nagels, slappe nagels.. Je hebt zoveel verschillende nagels. Ik heb vandaag voor jullie een paar tips over hoe je mooie nagels kunt krijgen. Dit gebruik ik zelf ook. Op deze manier krijg je zachte nagelriemen en sterke, mooie nagels!


Als eerst ga je je nagels vijlen dat doe ik met de Essence 6 in 1 vijl. Je kunt je nagels op verschillende manieren vijlen, rond, vierkant of puntig. Ik vind rond het mooist en ziet er ook het meest natuurlijk uit. Zorg dat je geen haakjes meer aan je nagels hebt, anders (als je achter iets blijft haken) kunnen je nagels scheuren.


Dan breng ik de Essence 2 in 1 Cuticle Remover Gel aan op mijn nagelriemen. Dit laat je voor ongeveer 1 à 2 minuten inwerken. Door deze gel worden je nagelriemen zacht zodat je ze makkelijk naar achteren kunt duwen. Het ruikt fris naar citroen!


Na die 1 à 2 minuten kan je met je nagels of een speciaal stokje je nagelriemen naar achteren duwen. Hierdoor zullen je nagels sneller en beter groeien.

Dan neem je een wattenschijfje en haal je de overgebleven gel van je nagels af. Hierna kun je een voedende crème aanbrengen.

Ik pak mijn Nivea crème voor het voedende gedeelte, maar je kunt elke andere crème (dus ook bodybutter) pakken die je in huis hebt. Je pakt er een klein beetje van en verdeelt het. Daarna masseer je het met je andere hand in.


Je nagels zijn vet door de crème dus je pakt je nagellak remover en gaat over je nagels heen. Daarna breng je een nagelverharder of nagelverdikker aan en je hebt prachtige nagels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten